dissabte, 3 de setembre del 2011

Instal·lació de plaques solars I

Inicio aquesta nova etapa al meu blog, per explicar els meus avanços en un projecte que estic començant a ficar en marxa, i amb el que espero comptar amb la col·laboració d'algun amic, perquè m'hi doni un cop de mà. Es tracta de fer una instal·lació d'energia solar tèrmica a casa meua a Almenar, per calefacció i aigua calenta sanitària.
Les raons que m'han portat a voler fer això, són vàries com:
  • Un primer antecedent de treball amb energia solar durant el projecte de final de carrera.
  • Les meues sensibilitats ambientals.
  • La meua formació, sóc ambientòleg.
  • El fet de pensar que és necessari que reduïm les nostres emissions de gasos d'efecte hivernacle a l'atmosfera.
El que vull fer amb aquest projecte que em porto entre mans és veure quins beneficis ens aportaria a casa meua la instal·lació de plaques solar tèrmiques, sobretot pel que fa a emissions de CO2, però també és important veure si seria factible econòmicament la seua instal·lació.
La instal·lació que jo tinc pensada de fer és la d'acoblar el circuit d'aigua calenta de les plaques als circuts actuals de calefacció i ACS, amb un termostat o algun dispositiu que faci engegar la caldera que hi ha instal·lada acutalment només quan l'aigua que ve de les plaques solars no es prou calenta.
El problema que tinc és que tampoc sé si això és factible o no, o si hi ha alguna altra manera de fer-ho més simple i efectiva, aquesta és una de les raons que m'ha portat a voler publicar al meu bloc els diferents passos que jo segueixo per tal de fer la instal·lació, per si algú algun dia s'ho llegeix per casualitat, i em vol donar un cop de mà, o indicar-me que estic fent bé i/o malament. Aquí al bloc aniré publicant els meus avanços en el procés de disseny de la instal·lació puntualment, de manera que serveixi per la gent que hi està interessada a veure si és factible o no una instal·lació d'aquestes característiques a casa seua, i que també serveixi, per si algun entés s'ho llegeix, per a que em pugui guiar.
De moment el que tinc és la idea de com ha de ser la instal·lació, la qual ja he anomenat anteriorment, i ja sé quin és el proper pas a fer i que actualment ja estic fent: veure quines són les necessitats que hi ha a casa meua.
Pròximament us informaré de com evoluciona el proper pas!!

Gràcies a tots els que ho seguiu o ho seguireu!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada